Spørsmål og svar
Under har vi laget en FAQ på de vanligste spørsmålene vi har erfart våre reisende lurer på etter at en bestilling er gjennomført. Vi vil hele tiden revidere denne siden, og har da siste reviderte dato nevnt i toppen.
Revidert 09.06.2024
Hva har jeg egentlig kjøpt?
Sjekk fane Bestilling. Der står til enhver tid det du har kjøpt.
Hva er vilkårene på kjøpet mitt?
Her finner du link til Supporterklubbens vilkår.
Hvordan vet jeg at alt er i orden med bestillingen min?
Dersom det som er listet opp på fane Bestilling er det du ønsker å kjøpe, samt at du har oppgitt på fane Reisende alle som du skal reise med, så er alt ok pr nå. Merk informasjon på Min Manchester-tur hvordan billettfordeling skjer, og hvordan de reisende får kontroll på egen kampbillett.
Hva skjer etter at jeg har bestilt?
Vi vil sende ut mail eller sms når vi har noe å formidle angående turen. I hver mail du mottar er det link inn til Min Manchester-tur. Dersom du følger informasjonen du får i disse mailene vil du hele tiden være ajour mht informasjonen som er nødvendig for din tur. Vi anbefaler samtidig at du lagrer link til Min Manchester-tur til smart-telefonen din slik at du har den lett tilgjengelig.
Hvorfor må alle være medlem både i Supporterklubben og MUFC England?
Manchester United i England krever at alle brukerne av Supporterklubbenes billetter er medlem både lokalt (=Supporterklubben) og i MUFC England. Som en konsekvens av dette vil kampbilletten bli knyttet til, og gjort tilgjengelig, via medlemsnummer MUFC England og da kun i deres egen app. Vi har forståelse for at dette kravet kan virke noe tungvint, men samtidig er det en sikkerhet for deg som bestiller turer/billetter om at våre billetter er 100 % sikre og lovlig solgt deg.
MUFC England på fane Reisende
Supporterklubbens medlemmer og medlemmer i MUFC England er to forskjellige medlemssystemer. Likevel henger de sammen når det gjelder det å kjøpe kampbilletter gjennom Supporterklubben. Medlemskap i Supporterklubben gir deg tilgang på kampbilletter, mens selve kampbilletten gjøres tilgjengelig via medlemskap i MUFC England. Se under for hvordan du skal forholde deg til disse to medlemskapene når du registrerer de reisende:
- For alle reisende finnes det ulike scenarioer:
- vedkommende er ikke medlem i MUFC England fra før: da huker du av for at du har aksept for at vi kan melde vedkommende inn i MUFC England og avgift legges til ordren. Husk å ha tilgjengelig vedkommendes epostadresse da denne er nødvendig for innlogging i appen hvor kampbilletten etterhvert vil komme.
- det kommer ikke fram at vedkommende har gyldig medlemsskap i MUFC England: da er ikke medlemskapene knyttet sammen eller oppdatert med fornyelse på profilen på united.no. Du må da huke av for at vedkommende er medlem i MUFC England eller har fornyet det selv, og legge inn MUFC England medlemsnummer på vedkommende. Avgift vil da ikke legges til. Samtidig knytter vi da medlemskapene sammen og profilen på united.no oppdateres. NB: det er svært viktig at du er sikker på at MUFC England er betalt for inneværende sesong om du huker av for dette da vi ikke kan overføre billett til ugyldig medlemsnummer.
- vedkommende har annen bestilling av kampbillett fra Supporterklubben for inneværende sesong og blitt belastet for MUFC England der, men det kommer ikke fram: da har ikke vi fått gjort innmelding i MUFC England og oppdatert profilen på united.no for vedkommende. Du må da huke av for dette, og avgift legges ikke til på denne ordren.
Jeg vet ikke om jeg er medlem i MUFC England. Kan dere sjekke dette for meg?
Dersom du tidligere har knyttet et MUFC England medlemskap til medlemskap i Supporterklubben så vil status på medlemskap vises på Min side på united.no om du klikker på Rediger profil. Dersom det ikke vises der, så er ikke medlemskapene knyttet sammen fra tidligere, og vi har ikke da informasjon på eventuelt tidligere medlemskap for deg i MUFC England. Du kan da selv kontakte Manchester United direkte på 0044 161 868 8000 for å sjekke om du er medlem.
Når betales MUFC England/turmedlemskap Supporterklubben?
Dersom du har kjøpt Kun kampbillett vil MUFC England medlemskap faktureres i forlengelsen av at alle reisende er registrert på ordren. Dersom du har kjøpt kampbillett i kombinasjon med hotell og/eller fly vil MUFC England medlemskap faktureres som en del av sluttfaktura 6-8 uker før kamp.
Jeg har sesongkort på Old Trafford. Hvordan er det da med medlemskap i MUFC England?
Dersom du har eget sesongkort fra før, men likevel ønsker å kjøpe billett gjennom Supporterklubben, må du forwarde ditt eget sesongkort før vi kan overføre billett til deg.
Jeg har bestilt overnatting og ønsker å endre datoer for mitt opphold. Hva gjør jeg?
Når du kjøper overnatting er disse knyttet til bestemt ankomst- og avreisedag som vises på fane Bestilling. Dersom du ønsker å endre din hotellbestilling så melder du dette i kommentarfeltet inne på Min Manchester-tur. Eventuell endring av hotellopphold avhenger av kapasitet på hotellet, og det kan i enkelte tilfeller føre til prisendring.
Jeg har bestilt fly via Min Manchester tur. Hva er egentlig inkludert her?
Flyreisene for helgekamper er alltid fredag-mandag (dersom kampen flyttes til mandag blir hjemreise tirsdag). Du kjøper i utgangspkuntet t/r Oslo, men tilknytning er mulig. Vi flyr med SAS, og i noen tilfeller fører tilknytning til ekstra overnatting i Oslo. Denne må du i så fall ordne selv. Buss tur/retur flyplass-sentrum i Manchester er inkludert.
Jeg har bestilt overnatting og/eller fly. Når får jeg faktura på restbeløp?
Dette finner du informasjon om under fane Betaling inne på Min Manchester-tur. Merk at dersom du ønsker å gjøre opp sluttfaktura på et tidligere tidspunkt så kan du melde dette i kommentarfeltet så skal vi klargjøre for det derfra. Typisk sluttfaktureres ordren i forlengelsen av når kampen har fått bekreftet kamptidspunkt.
Hva skjer under oppholdet i Manchester?
Kampen er naturligvis høydepunktet på turen. Men vi arrangerer flere tilleggsprodukter i løpet av turen. Noen faste tilleggsprodukt kan være tilgjengelig fra når bestilling er gjort, mens andre først er tilgjengelig når kampen får bekreftet kampdato og konkret program for aktuell kamp er klart. Du får mail når dette er klart.
Hvordan får jeg billetten min til kampen?
Du vil ca 10 dager før kamp få informasjon på Min Manchester-tur om alle setedetaljene for de reisende i din bestilling; alt fra inngang, til blokk du skal sitte i, og hvilken rad og setenummer du skal ha. Selve kampbilletten vil gjøres tilgjengelig for hver enkelt reisende i Manchester United sin egen app og da i ditt eget navn. Følg informasjon i mail og på/via Min Manchester-tur for mer informasjon rundt dette.
Men hva gjør jeg om jeg ikke får kontroll på kampbilletten?
I forlengelsen av vår billettfordeling vil vi be om at du registrerer om dere har kontroll på alt rundt kampbilletten. Dersom det mot formodning skulle være uklart er det bare å ta kontakt via Min Manchester-tur. Merk at Supporterklubben dessverre ikke kan hjelpe med innlogging i appen til Manchester United utover at det vises på fane Reisende hvilket MUFC England medlemsnummer som har fått overført kampbilletten. Sjekk informasjon i rød boks på Min Manchester-tur, eller kontakt klubben på 0044 161 868 8000.